måndag 20 augusti 2012

Formex helgen i Stockholm

Hej på er!!!!
Vilken helg säger jag oj oj vad mycke nya saker och gott jag köpt in.
Fredagen åkte Nilla,jag,Marika,Anna-karin till Älvsjö och skulle börja att titta,
Första dagen hann vi gå igenom A-hallen och Lite av c-hallen.
Beställde lite men titta mest.
Skulle ta massor med kort tänkte jag men det glömde totalt bort det.
Så mycke fint och jag som vill ha så mycke hade svårt att stå emot.
Väl hemma igen åkte jag och jobba natt som personlig ass och försökte göra ett så bra jobb som möjligt hos min brukare, trots att tankarna o kroppen var helt slut,
På lördag morgon hämta Anders mig vid 8 och vi for iväg till Älvsjö igen.
Då hann vi med C-hallen men vi mötte Små goda ting vid lunch och då fick vi hjälp med sånt som dom rekommenderade.
Så bra att ha någon annan butik som kan ge en råd o hjälp och som hållit på ett tag och som vet vad dom pratar om.
Så där blev det lite nyheter bla lite skorpor,kakor,godis o olika thesorter och olika glöggsorter till jul.
Som var så gott att det var svårt att gå vidare.
Fyllde naturligvis även på med mer lakrits från Nammi även lite nyheter därifrån.
Men även annat än godis o gosaker hitta jag.
Bla Hittade jag flera olika sorters lyktor i både svart o vitt allt från stort till smått och hängande.
Massor med nytt från Bukowski och deras fantastiska gosedjur.
Många nya doftljus från klockargården och även era favortiter som alltid går.
Ni får passa på att fynda extra nu på ljusen fram till 31 augusti då jag har 3 doftljus för 199kr sen kommer det kosta 95 kr st och 3 för 249kr.
Nyhet från klockargården är saltskrubb o sockerskrubb ett måste till kroppen  en inponerade mjukhet efter man tvättat sig.
Sen olika doftoljor o vaxljus och olika hållare till det kommer att finnas i butiken inom en snar framtid.
Sen mängder av änglar i alla möjliga storlekar.
Sjalar,armband ,ringar.Kläder,Olika kort stort o smått, Olika korgar  m.m
Och när julen kommer så har jag jultomtar stort o smått ljuslyktor, adventsljustakar, och mycke mycke mer som hör julen till.
Sen får vi inte glömma allt vi gör själva tavlor, skärnväggar ,arrangemang och mycke mer.
Även en till nyhet som kommer nästa vecka men den får bli som en överraskning till er.
Så nog kommer det komma in lite under hösten.
Men det har hänt mycket sen jag öppna 10mars förra året såg lite bilder från första dagarna och inser att jag har rätt bra med grejer man blir lätt hemma blind.
Här kommer lite bilder.

Lite fanns det nu är allt detta borta


Gose djur finns fortfarande fast ännu mer

Ser lite tomt ut känner jag själv när jag ser denna bild

Detta har vi gjort om till  provrum nu

Sidan av kassan


Detta är såldt allting

Började i liten skala med doftjus från klockargården hade vid start 12 sorter nu har jag 75 sorter och fler är på gång in räknar med att ha upp til l00 st olika till jul

Här står alla doftljus nu

Mysig hörna men här står det annat nu

Många nya förvaringshyllor har det blivit

Olika bord o hyllor att ha allt på

Min favorit hörna

Lite mer i butiken än liknade bild vid starten

Här skymtar vi nya hyllan för klockargårdens doftljus

Kassa disken

Blev visst en dublett


Har nog lite mer i lager nu
Butiken från ljusen sett

Det första du ser när du kommer in

Ännu en dublett börjar nog bli lite trött hihihih
Så med dessa bilder kan man lätt se att sortimentet har utökats men som sagt det är mer på gång.
Men jag kan nog inte säga det tillräckligt många gånger det är ER FÖRTJÄNST och hårt arbete och egna intäkter från mig och att bank , almi och Gunilla Dannapfel (Min mentor) trott på mig  
 All hjälp o stöd jag fått från framför allt min sambo Anders mina barn Madde,Jenny,Ellinor
nära o kära o vänner Ni vet vilka ni är
Som jag  kunnat få denna butik att växa och jag hoppas verkligen ni kommer fortsätta att komma till mig och finnas för mig jag behöver er allihop.
Att ni som kunder skall inspireras och hitta fina saker det är för er skull jag är här och gör allt för att ni ska trivas och finna det ni söker.
Det jag kan ta hem tar jag hem och det jag kan göra det gör jag åt er.
Så länge ni är nöjda med det jag har kommer jag finnas här för er.
Så nu ser jag fram emot en härlig höst med er
Många kramar Ninni




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar