måndag 13 augusti 2012

Måndag

Helgen har varit precis så bra som jag förväntade mig.
Fredagen skön avkoppling med goa vänner över några glas vin och grillat.
Lördagen bar det av till Arboga o små goda ting där passa vi även på att ta frukost på konditori saga.
Sen vidare till Örebro o Loppis men hitta inget särskilt denna vända.
Åkte sen vidare till Elmia o mässan trodde först det var en miss att det inte var någe folk där men när vi väl var inne var det några st som hittat dit.
Men måste ändå säga att det var skönt att gå där säljarna hade tid med en och det blev en trevlig stund hos varje leverantör.
Hitta massor med fint,
Kändes lite konstigt att titta efter tomtar när det fortfarande är sommar.
Men en o annan tomte slank ner på beställningslistan ändå.
Annars blev det mest höst grejer.
Hitta en leverantör som gör egna kort så det blev det också.
Och olika the sorter tror jag kom upp i 15 sorter om jag inte räknat fel.
Och det mesta skulle skickas på omgående lev förutom julgrejerna det får vänta några veckor till.
Sen vidare till vår övernattninglägenhet som vi fått låna.
Gick sen ut på kvällen och åt en god middag på Piren i Jönköping för att sen somna helt slut efter dagens alla intryck.
På söndagen for vi iväg igen, stannat till i Gränna och köpte frukost på ett mysigt konditori.
Vidare till Cloetta i Ljungsbro blev nästan lite väl mycke med allt godis som dom hade på hyllorna men lite slank ner i våra påsar ändå.
Sen tog vi en krokig väg till mor o far och man möte nästan sig själv i alla kurvor.
Och som jag brukar säga till mina vänner vägen blir bara mindre o mindre ju närmare vi kommer sista biten är  kostig HIHIHIHI men oj vad mycke minnen det finns från det stället .
Ingestorps fritidsområde i Regna där har jag tillbringat mina barndomsår sen jag var 1 år gammal.
Om två veckor ska Ampans kanalcafe o jag ner dit på marknad och då ska jag ta massor med kort får ni se vilken vackert ställe det är.
Så gammalt och en lugn o skön miljö.
Idag börja Nilla igen och det är skönt nu är allt som vanligt igen.
Kram på er så länge




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar